• KLASA 4B WZIĘŁA UDZIAŁ W AKCJI #SZKOŁA PAMIĘTA

• Uczniowie z klasy 4b dołączyli do ogłoszonej przez Ministerstwo Edukacji Narodowej akcji #Szkoła pamięta, której celem jest zwrócenie uwagi młodych ludzi na potrzebę pielęgnowania pamięci o bohaterach naszej wolności, szczególnie tych, którzy są związani z historią danego miejsca, regionu, społeczności. 27 października przemierzyli Promenadę Pamięci.

Przy każdym głazie z pamiątkową tabliczką zapalili znicze. Zapoznali się z napisami i poznali fakty z historii narodu polskiego. Następnie udali się pod Pomnik Orła Białego, gdzie odczytali najważniejsze historyczne daty i zapalili kolejne znicze dla tych, którzy zapisali się w historii ogólnonarodowej.
            Wioletta Rafałowicz

• KLASY 4 ZDOBYWAJĄ STARGARD

• Wyruszyliśmy na wycieczkę o 8:15 z uśmiechami na twarzach. 52 uczniów klas IV pod opieką wychowawców W. Rafałowicz, M. Zalech i K. Kaliściak oraz pani pedagog M. Kalickiej. Przewodnikiem wycieczki była pani Katarzyna Szafarowicz z Biura Turystycznego TOM-WOJ. Już podczas jazdy dowiedzieliśmy się sporo o historii Stargardu.  Po przyjeździe podzieleni zostaliśmy na 2 grupy.

Zwiedzaliśmy Stare Miasto, mury obronne, baszty i zachwycająca Katedrę Mariacką. W tym czasie druga grupa odwiedziła Muzeum Archeologiczno – Historyczne „Basteja”, gdzie pod przewodnictwem kustosza obiektu poznawaliśmy historię miasta, życia mieszczan i kupców. Jest to nietypowe muzeum – nie tylko mogliśmy oglądać zabytkowe eksponaty, ale też przymierzyć średniowieczne stroje, pisać na woskowanych tabliczkach i sprawdzić, jak to jest być zamkniętym w „dyby”. Po około godzinie grupy zmieniały się. Następnie przeszliśmy do Centrum Naukowego” Filary” – korzystaliśmy  ze interaktywnych stanowisk w 4 strefach : KUPCY, ŻYCIE MIASTA, DO BRONI – NA MURY, INNOWACJE.  Dowiedzieliśmy się, jakie znaczenie miała dla rozwoju Stargardu rzeka Ina, co nią transportowano, skąd i dokąd. Wcieliliśmy się w rolę kupca, który musi doskonale znać średniowieczne systemy miar i wag oraz mieć rozeznanie w geografii, aby jak najkorzystniej planować szlaki handlowe. Sprawdziliśmy też poziom głośności przeróżnych hałasów na rynku i zmierzyliśmy moc swojego głosu. Zetknęliśmy się z najnowocześniejszymi technologiami – drukiem 3D, programowaniem robotów i sztuczną inteligencją. Podczas warsztatów zbudowaliśmy katapultę i przypuściliśmy szturm na stworzone wspólnie „budowle”. Po ciepłym posiłku, zadowoleni i usmiechnieci wróclismy bezpiecznie do domu.

K. Kaliściak

Więcej zdjęć

Nasze programy, projekty i nasi partnerzy